Behandlingsformer

Bliv hurtigere frisk, bliv hurtigere klar til træning igen – optimer din restitutionstid og forebyg skader i Lindas Sportsklinik

Få den samme behandling, som der gives i den professionelle cykelverden, superliga fodbold, herreliga håndbold, professionel atletik og på team Danmark støttede sportsfolk.

Der skal mere til end hård træning, seriøse træningsplaner og alt det rigtige og bedste udstyr, hvis du vil opnå resultater af din træning. Det gælder både for den seriøse sportsudøver, ungdomsholdene i den lokale idrætsforening og den almene motionist, som ”bare” vil holde sig selv i gang – hvis din krop ikke kan følge med, er der større risiko for skader. Det betyder nedsat ydeevne og i værste fald pause.

Mit fokus i mine behandlinger vil være forebyggelse og restitution med udgangspunkt i:

• Anatomi og fysiologi
  • Sportsterapi – skadesterori, kinesiotape, akut skadesbehandling, RICEM og inflammation
  • Manuel sportsterapi – triggerpunkter, foamroller, PNF udspænding
  • Sportsakupunktur – triggerpunktsakupunktur og refleksakupunktur
  • Restitutionskoncept – træning, søvn, kost og genopladning
  • Sportszoneterapi

Sportsmassage – tager udgangspunkt i fysiurgisk massage, som er en dybdegående massage, der optimerer blodcirkulationen og stimulerer lymfesystemet, og dermed får transporteret affaldsstofferne væk fra musklerne, så dine muskler bliver afspændte og smidige.

Triggerpunkter – Et triggerpunkt er et maksimalt ømt punkt i musklen, hvor spændingen er koncentreret og konstant, det kan kortlægges meget præcist. Vi har ca. 600 triggerpunkter i hele kroppen, og punkterne er de samme som anvendes i sportsakupunkturen. Triggerpunkter bruges som et led i massagen og sportsakupunkturen. Man behandler aktive triggerpunkter ved at holde et konstant tryk i 20 – 30 sek., hvormed der frigives endorfin og kortisol.

Sportsakupunktur – en kombination af triggerpunktsakupunktur og refleksakupunktur.

• Triggerpunktsakupunktur; hvor triggerpunktet stimuleres med nåle. Der kan behandles flere triggerpunkter på samme tid.
  • Refleksakupunktur; der sættes en nål i et punkt i et fingerled, der svarer til det område i kroppen, hvor smerten, spændingen eller skaden er placeret.

Kinesiotape – en elastisk bomuldstape. Nedsætter muskelspændinger, muskeltræthed og kramper, øger restitutionen og hjælper kroppen med at fjerne affaldsstoffer, væske og blødninger ved at bevæge musklerne.

Cupping – er en behandlingsform, som varer ca. 30 min. Via det vakuum der skabes i cupperne, afspændes musklerne, så blodcirkulationen øges. Den kan med fordel kombineres med massage og/eller sportsakupunktur. En ulempe er, at efter behandling vil man ofte få tydelige sugemærker i huden, hvor cupperne har siddet. Det er helt almindeligt og mærkerne forsvinder igen efter 2 – 7 dage.

Recovery boots – restitutionsstøvler, som via kompression øger blodcirkulationen og derved hjælper med at fjerne affaldsstoffer og genopretter den naturlige forsyning af ilt og blod til muskler og ben.

Laserterapi – ved behandling går laseren ind og regenererer muskelcellerne, så skadestiden reduceres. Laserterapi virker anti-inflammatorisk/betændelseshæmmende, smertelindrende og mindsker ødemer og heler sår. Med laserterapi for du en hurtig, effektiv og sikker smertebehandling. Smerterne bliver lagt ned, da helingen sker hurtigere. Det betyder, at du kan starte genoptræning samt anden behandling tidligere end normalt i et behandlingsforløb. Behandlingen er smertefri, uden bivirkninger og skaber hurtige resultater.